Kan en mygga bli full?

Jag var på stadsfesten sommaren 2006 i Kramfors och det var hur mycket mygg som helst. Då en dag strax efteråt satt jag på fiket där jag jobbade, jag hade bara haft två kunder på halva dagen. Då kom jag på att jag skulle räkna alla mina myggbett. Jag hade 21 på benen, 17 på ryggen, 5 på benen och 4 i hårbotten, det blev 47 stycken totalt.

Jag hade druckit en hel del på stadsfesten och var redigt onykter. Då började jag fundera där i min ensamhet på fiket om de myggor som druckit mitt blod blivit fulla och däckat i någon buske eller nåt. Men tänk om någon av dem var minderårig, vad skulle deras mamma säga? Men jag behöver nog inte oroa mig för att ha langat, de snodde ju för fasen blodet av mig. Rackarns, har de nån aning om vad alkohol kostar nu för tiden? Men det kan väl egentligen inte gå åt så mycket till 47 myggor. De har ju så små magar. 15 stycken på en droppe kanske, det blir lite drygt tre droppar. Ok, det bjuder jag väl på, men det är tacken det, att lämna kvar kliande bett efter sig. 


mygg

Kommentarer
Postat av: Samy

Du har blivit UTMANAD. Läs min blog för vidare instruktioner


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback