Konstigt va...

När jag bodde i Umeå hade jag ett element precis bakom huvudändan på sängen och en fönsterkarm precis ovanför där jag alltid brukade lägga mobilen.
En morgon när jag vaknade av att larmet gick på mobilen tog jag yrvaket fram den för att stänga av. Då läste jag på skärmen "Vill du stänga av elementet?" Jag var väldigt trött, men jag flyttade på kuddarna så de inte skulle bli för upphettade och sen gick jag och gjorde mig i ordning för en ny arbetsdag.
Sedan när jag stod och borstade tänderna kom jag att tänka på det där igen. Vad i sjutton ville mobilen veta om jag ville stänga av elementet för? Nyfiken som jag är ställde jag om väckaren en minut och då fick jag se att det stod "Vill du stänga av alarmet?". Så logiskt, va tokigt det kan bli de gånger man inte är riktigt hundra.

Ställde förresten om väckarklockan i sömnen ett halvår innan. Jag kom då till jobbet en timme för sent. Jag tror inte att chefen tyckte det var en "bra" ursäkt.


väckare
Trackback